Külsős projektmenedzsmenti feladatok. Fejezzük be végre azt a weboldalt!
Amikor egy cég vagy magánszemély elhatározza, hogy szeretne magának egy új weboldalt vagy a régi oldala megújítását, az sosem tűnik a többség számára megoldhatatlan feladatnak.
Aztán eltelik egy hét, kettő, egy egész hónap, majd három is és a végén nem ritka, hogy évekig húzódik, aminek az eredménye egy senki által „nem szeretem, de most már jó lesz így” website.
Mi az oka annak, hogy egy következetesen menedzselhető feladaton egy kisebb cég éppen olyan könnyen meg tud csúszni, mint egy jól szervezett belső hálóval rendelkező multi. Sőt, egy multinál több a hibalehetőség és ennek egyetlen oka van: A kommunikáció hiánya.
Nem, nem arról van szó, hogy aki nem tud egy ilyen jellegű projektet sikeresen véghezvinni, az nem tud kommunikálni, hanem hogy nem beszéli a másik szakma nyelvét.
A marketinges nem ismeri a fejlesztői nyelvet és a fejlesztő nem érti a marketingest. Mind a ketten próbálják megérteni jó esetben a másikat, azonban ezt a törekvést egyik fél sem ismeri fel, és az asszertív kommunikáció helyett egy passzív játékba mennek bele.
A marketinges szerint neki nem kell érteni a programozáshoz. Az IT szakember szerint, ha nem kap világos útmutatást, hogy mit csináljon és mit várnak el tőle, akkor senki ne csodálkozzon, ha a végeredmény nem megfelelő, mivel nem gondolatolvasó.
Ismerős a helyzet? Bizonyára, mert nem lenne elegendő időnk felsorolni, hogy mennyi ügyfelünk keresett meg minket, hogy segítsünk megoldani a problémáját, hiszen ha nincs weboldala, nem tud hirdetni, nem fog hatékonyan működni a közösségi platformokon való megjelenése és úgy általában az összes jövőbeli hosszú távú stratégia (long tail) hatás egyenlő lesz a nullával, ami senkinek nem jó.
Sikeres projektvezetési tanácsadásunk hosszú évek tapasztalata és számos céges kommunikációs minta alapján alakult ki.
Az esetek 99%-ban a cégvezető vagy a HR vezető keres meg minket, hogy segítsünk a közös nevező megtalálására és a projekt teljes levezetésére. A végeredmény minden eseten egy 100%-os eredményességet produkáló weboldal élesítése ősz hajszálak nélkül.
Mikor éri meg ezt a projektvezetést megrendelni?
Természetesen minél előbb, mert bármekkora közhelynek számít, de még mindig: Az idő pénz! Rengeteg pénz, főleg akkor, ha hónapok óta nincs előrelépés és fizetjük a marketinges és IT szakember havi költségeit és ehhez még egy vagy több kolléga is csatlakozik. Például a grafikus, aki bár folyton dolgozik, de a hibás briefek miatt a hasznos munkaideje minimális. A járulékok befizetésénél pedig sajnos nincs teljesítmény alapú fizetés.
Megoldás a külsős projektvezetés vagy szakmai tanácsadás!
Csapatunk tagjai: Online marketing szakember, IT szakember, kommunikációs szakember, kreatív szakember. Jól beszéljük a marketing mellett a programozói és a grafikusi nyelvet is, valamint kommunikációs szakértőként mindezeket megfelelően összefoglaljuk és levezényeljük. Gyakorlatilag egy-egy projekt alkalmával mi vagyunk a szakzsargon-szinkronfordítók is egyben.
A projektvezetési tanácsadást több sávban lehet rendelni:
1. A kezdetek:
Itt a kommunikáción van a hangsúly. Vezetett szakértővel 3-6 órás megbeszélés, ahol tisztázzuk a pontos üzleti, kommunikációs és marketingpszichológia célokat is. Kinek mi lesz a feladata? Ki határozza meg a prioritásokat szakmailag és ki marketing szempontból? Ki fogja mindezt közös nevezőre hozni? Ez tűnik a legegyszerűbbnek, viszont az ügyfeleink visszatekintése alapján egyöntetű véleményük, hogy a leghasznosabb órák, aminek hiánya okozta a későbbi félreértéseket és sok-sok plusz munkaórát és csúszásokat, valamint munkahelyi konfliktusokat. Ezek a vezetett kérdések segítenek tökéletesen meghatározni például a weboldal célját és olyan komoly kérdéseket válaszolunk meg közösen, ami a későbbiekben fontos mérföldkövek lehetnek.
Ebben a 3-6 órában pontról-pontra részletesen megbeszélünk minden tervet és elképzelést. Feltárjuk a hibalehetőségeket vagy éppen a későbbi célok elérése érdekében, már az első körben meghatározott feladatokat. Szintén ismerős lehet a helyzet, amikor egy év után egy éles oldal beüzemelése utáni örömmámor kellős közepén jön a felismerés, hogy nem lehet a weboldalon adott termék vagy szolgáltatás érdeklődőit mérni és ezért remarketing kampányok indítása sem lehetséges. Ilyenkor jönnek az egymásra mutogatások. A marketinges beismeri ugyan, hogy nem volt a briefben erre utaló feladat, de nem érti, miért is kellett volna ez és miért nem egyértelmű a fejlesztő számára. Fejlesztő pedig újfent széttárja a karját, hogy ami nincs benne a briefben az nem létezik.
2. Ami nincs benne a briefben az nem létezik:
A mondás bizony igaz és ez a második sáv, amit érdemes megrendelni.
Egy jó brief megírása nem egyszerű. Klasszikus és ügynökségi körökben népszerű a „Csinálj valami mást!” „A piros túl piros”, „Ide kellene egy űrlapszerűség”, „Tegyél ide még három másik menüpontot is” és társai.
Legyen szó akár belsős kommunikációról vagy akár külsősről, a sikeres munka alapfeltétele a pontos és részletes brief. Az a dokumentum, amely az elvégzendő munka összes információját tartalmazza, és ami projektzáráskor a kiértékelés objektív alapja.
A brief egy igen összetett dokumentum és megírásakor minden létező feladatot és elvárást ki kell dolgozni benne.
Tévedés, hogy egy embernek kell elkészítenie! A legjobb, ha a csapat minden tagja tevékenyen veszi ki benne a részét, azok, akik később érintettek lesznek. Ezzel is csökkentjük az esetlegesen felmerülő szakmai nézetkülönbséget.
3. Komplexitás:
A harmadik sávunk tartalmazza az első kettőt és a teljes projekt felügyeletét és levezénylését.
Fentiekre hivatkozva bármilyen komplexebb, nagyobb léptékű tervezési munka előtt érdemes hozzáértő segítségét kérni, hogy
- Áthidaljuk a kommunikációs különbségeket a különböző szakmákban
- Tökéletes briefet tudjunk kiadni a kezünkből
- Határidők és budget betartása és folyamatos kontroll mellett a projekt 100%-osan sikeresen záródjon.
Könnyűnek tűnő, de nehéz és összetett feladat. Pillanatok alatt lehet több hónapos csúszással számolni, ami egy profi projektvezetéssel 100-ig kiküszöbölhető. A lenti űrlap kitöltésével kérjen tőlünk ajánlatot akár az egyik vagy mind a három sáv tartalmára és fejezzük be végre közösen azt a weboldalt!
A marketing kiszervezés előnyeiről: idő, pénz, megfelelő szakértelem!
Miben tudunk segíteni?
Ha kérdése van, vagy árajánlatot szeretne kérni, kérjük lépjen kapcsolatba velünk!