Instagram stratégia

Az instagram marketing és az influencer marketing fogalmával nagyon gyorsan meg kellett vagy kell barátkozni minden cégnek, bár itt is valljuk azt az elvet, hogy ne egy újabb közösségi felületre tekintsen, amin jelen kell lenni, hanem legyen eredménye is az újabb lehetőségeknek, amit kínál nekünk.

Az Instagram felhasználóinak száma elképesztő méretben növekszik és ez tendencia még tartani fog egy darabig. Ma már a tinik helyett egyértelműen a fiatal felnőttek vannak az élen. A 25-44 éves korosztály uralja az insta világát és azon belül is a 18-24 a csúcs.

Maga a platform is rohamos ütemben fejlődik és épülnek bele kiváló értékesítést támogató eszközök. Az algoritmus hasonlóan működik, mint a Facebook algoritmusa (Ez nem meglepő, hiszen Facebook tulajdon), azokat a tartalmakat preferálja, amelyekkel kapcsolatban magas useraktivitás mutatkozik. Ezeket automatikusan minőségi posztoknak értelmezi, és magasabb organikus elérést biztosít számukra például azzal, hogy egy képünk sokkal tovább marad a feed elején. Aktivitást megkülönbeztetve is a kommentet sokkal erősebbnek tartja, mint a kedvelést.

A rossz minőségű posztokat kíméletlenül szűri, vagy büntetéssel sújtja és így idővel a felhasználók csak azokat a posztokat fogják látni, amelyek ténylegesen érdeklik őket. Ez pedig egyenes út a minőségi tartalomgyártás felé, amit itt sem tudunk megúszni, de tapasztalataink alapján ne is akarjunk!

Jó hír, hogy ez a felület nem csak a kis-, közepes és nagyvállalatok számára ideális felület, de akár magánszemélyek personal branding építésére is.

Az Instagramon egyébként is jellemző, hogy a felhasználók szívesebben köteleződnek el egy brand mellett, illetve egy-egy általuk követett véleményvezér hatásra a követők kétharmada meg is veszi pl. a kedvence énekese, sportolója, színésznője által ajánlott terméket.

Az influencer kiválasztást cégünk kiemelten kezeli, hiszen egy vagy több jól átgondolt partneri kapcsolattal mindkét fél csak jól járhat, átgondolatlanság esetén azonban nagyon könnyen terjed a negatív visszhang szintén mindkét irányban.

A harmadik fél általi ajánlás befolyásoló ereje akkor a legsikeresebb, ha hiteles tud maradni és őszintén képviselni a márka által fontosnak tartott értékeket ezért mi a kiválasztás fontos kritériuma között tartjuk számon a hitelességet. Gondoljunk bele, hogy a mindennapi kapcsolatainkban is létezik, hogy valakinek jobban adunk a véleményre és ezért pozitívabban állunk egy-egy témához. A követők minősége szintén fontos szempont, ezt minden esetben vizsgáljuk.

Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, mert sok esetben egy felkapott véleményvezér hírfolyama ki tud égni, ami azt jelenti, hogy telítődik a sok szponzorált tartalommal.

Alapos piaci vizsgálat után egy micro influencerekkel indított kampány sok esetben sokkal több elérhetőséget biztosít és még költséghatékonyabb is.

Új platform, új szabályok, új stratégia! Amennyire egyszerű felhasználói szempontból az Instagram, olyan összetett marketing szempontból!

Egy biztos, megfelelő Instagram stratégia nélkül csak azt tudjuk elérni, hogy fent vagyunk, és ki lehet pipálni, de eredményeket ne várjunk! Az Instagram vizualitásban rejlő lehetőségek száma végtelen, ezért nem elegendő heti egy-két stock fotót használni és azt teletűzdelni hashtaggel.

Hatékony instagram marketinghez ki kell hozni a maximumot az Instagram adta eszközökből. Stratégiai gondolkodásra van szükség, illetve a tervezés során érdemes integrált kampánnyal is számolni.

Az Optimalnet instagram stragégiája a következő elemekből építkezik:

  • Instagram profil megtervezése: Képek, filterek, mondanivaló, tartalom meghatározása, sztorik használta.
  • Hashtag stratégia: Következetesen kiválasztjuk a kezdetektől a megfelelő hashtageket.
  • Influencer stratégia: Megtaláljuk a megfelelő személyeket, akik hitelesen tudják a brandet, a terméket vagy a szolgáltatást képviselni.
  • IG TV menedzselés: Segítünk a csatorna létrehozásában és videók előállításában, amely kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy kitűnjön az átlagos profilok közül és egyedi, minőségi és valóban értékadó tartalmat nyújtson az Instagram profilja által.
  • Instagram hirdetési kampányok: A teljes kampánytervezés, kreatívok, célcsoportok. Fontos megemlíteni, hogy teljesen másképp kell egy Instagram hirdetést megtervezni, mivel a felületen a felhasználók érzékenyebbek a reklámra, a konkrét vásárlási konverzió azonban kiemelkedő.

Mindezek ismeretében látszik, ahhoz, hogy folyamatos, élő kapcsolatot alakítson ki a közönségével, rendszeres és következetes kommunikáció szükséges, ami nem kis időt és energiát vesz igénybe. Az Instagram a Facebookhoz hasonlóan állandóan változtat, újít és mindig tisztában kell lenni a legújabb trendekkel és eszközökkel, amelyhez ügynökségünk rendelkezik a megfelelő kapacitással és szakértelemmel, valamint innovatív módon újabb és újabb kreatív ötletekkel állunk elő.

Az Instagram egy valódi szakértő csapat számára kimeríthetetlen lehetőséget tartogat, így ha Ön egy magánszemély, aki éppen azon gondolkodik, hogy szeretne például személyi edzőként a sport kategórián belül véleményvezérré kinőni magát abban is tudunk segíteni, illetve a másik oldalon a kis-közepes és nagyvállalatok számára kínálunk olyan kreatív stratégiai megoldásokat, melynek eredménye a márka ismertségének hosszú távú, sikeres növekedése.

Inspirációs tanácsadás vagy kampánytervezés? Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot és beszéljük át, mit szeretne elérni!

Miben tudunk segíteni?

Ha kérdése van, vagy árajánlatot szeretne kérni, kérjük lépjen kapcsolatba velünk!

Kérjük a teljes nevét adja meg!
Kérjük ellenőrizze az e-mail címet!
Kérjük valós telefonszámot adjon meg! (Csak szám karakter lehet és minimum 7db)
Kérjük lehetőleg ne hagyja üresen!
Kérjük hosszabban fogalmazza meg levelét!

Kérjük fogadja el az adatkezelési nyilatkozatot!